Международната федерация на журналистите призова "Ютелсат" да възстанови излъчването на NTDTV за Китай

Международната федерация на журналистите публикува декларация в подкрепа на Ню Танг Дайнъсти Телевижън (NTDTV) в битката й за нецензурирано излъчване в Китай, след като сателитната компания, която предаваше сигнала – френската „Ютелсат”, поддаде под натиска на комунистическия режим и спря излъчването й.

Джени Фанг, корпоративен директор на NTDTV. (The Epoch Times)

В декларацията се казва, че „не е изненадващо, че атаките срещу NTDTV се случиха именно през изключително деликатния период на Олимпийските игри и че оправданията за технически проблеми не изглеждат основателни. Очакваме „Ютелсат” да спре да се крие зад техническите неуредици и да позволи на NTDTV да излъчва свободно”.

От компанията „Ютелсат” твърдят, че спирането на сигнала към Азия на 16 юни от сателита W5 е причинено от ”аномалия в захранващата подсистема”. То обаче не е възстановено до днес.

На 10 юли 2008 г. „Репортери без граници” оповестиха записан телефонен разговор със служител на „Ютелсат” в Пекин, който разкрива задкулисните манипулации на компанията с цел спиране сигнала на NTDTV и задоволяване предварителните условия на Пекин за сключване на по-крупни сделки.

Според „Репортери без граници” този разговор показва, че спирането на NTDTV е „предварително обмислено, политически мотивирано решение, нарушаващо свободния поток на информация и конвенцията, съгласно която действа „Ютелсат”.

По време на пресконференция в Брюксел във връзка с „изчезването” на NTDTV от ефир, Джени Фанг, корпоративен директор на телевизията, каза, че „докато броим медалите на Олимпиадата в Пекин, нека не забравяме да отбележим и нещо друго – обещанията, направени от Китай, за да получи домакинството на тези Игри. За пореден път беше доказано, че на китайския комунистически режим не може да се вярва”.

Той добави, че „въпреки това, под влиянието на могъщия долар, докато се наслаждават на свободата тук, правителства, компании и хора на Запад сключват сделки с китайската комунистическа партия и съдействат на режима в контрола и преследването на китайския народ”.

В последното писмо на „Ютелсат” до обществеността се твърди, че телевизионното излъчване консумира все повече енергия, ето защо трябвало да свалят транспондера, на който била NTDTV.

По този въпрос Фанг заяви, че „след 1 август американският управителен борд по излъчванията (BBG) спря контактите си с „Ютелсат”. В миналото, за излъчване на видео и аудио програмите на Гласът на Америка/Радио Свободна Азия (VOA/RFA) в Китай, беше използван транспондер C2. Оттеглянето на BBG от С2 остави повече от достатъчен капацитет за подновяване на излъчването на NTDTV за Китай”.

В публичното си изявление „Ютелсат” твърди още, че „няма предразсъдъци спрямо NTDTV и се отнася с нея по идентичен начин като с останалите потребители на сателита W5”. Но в интервю на експерт от Световната организация за разследване на преследването срещу Фалун Гонг с китайския посланик в Италия Сун Юши, последният твърди, че „Ютелсат” са ги информирали веднага след спирането на NTDTV на 16 юни за случващото се. Същото поведение било потвърдено в разследващ доклад на „Репортери без граници” от 10 юли.

„Предвид обичайната бизнес практика, не разбираме защо „Ютелсат” е трябвало да информира китайското правителство за спирането. Според нас, това потвърждава факта, че спирането на сигнала на NTDTV от „Ютелсат” е било с цел да се угоди на китайския режим”, каза още Фан.

Източник: http://www.epochtimes-bg.com/2008-02/2008-08-27_01_d.html

Можете да разпечатвате и разпространявате всички статии публикувани на „Clearharmony” и тяхното съдържание, но Ви молим да цитирате източника.