В. „Кориере дела сера”: ЕС разпитва "Ютелсат"

Най-големият италиански вестник „Кориере дела сера” публикува статията на Нино Лука: „Китайската свобода на речта, блокираният сигнал на NTDTV, ЕС разпитва „Ютелсат” на 22 август т.г.

В статията се посочва, че сигналът на NTDTV за Азия е спрян от 16 юни насам. От близо три месеца NTDTV не може да бъде гледана в азиатския регион. Смята се, че с помощта на посланика на Китай в Италия, е бил оказан натиск върху „Ютелсат” за блокирането на сигнала на NTDTV.

В статията е цитирано съдържанието на запис, в който на 16 юли Сун Юши, посланик на КНР в Италия, признава по телефона, че е оказал натиск върху „Ютелсат” и е помолил за спиране излъчването на NTDTV. Телевизията е със седалище в Ню Йорк, но има репортери във всички големи европейски градове.

В статията се казва, че според доказателства, предоставени от Световната организация за разследване на репресиите срещу Фалун Гонг (WOIPFG), натискът от посланика на ККП е довел до прекъсване на излъчването на NTDTV, за да не може да бъде гледана в почти целия азиатски регион. Сега над два милиона китайци не могат да наблюдават програмите, които са следили над четири години.

В тази връзка от „Ютелсат” обясниха, че причината е технически проблем със сателита W5, ето защо било е нужно ограничено използване на транспондера. Доводите на „Ютелсат” бяха опровергани от запис на телефонен разговор, публикуван от „Репортери без граници”. В него служител на „Ютелсат” признава, че спирането на сигнала на NTDTV е станало по икономически и политически причини, а не заради техническа неизправност.

Записите от разговорите със служител на „Ютелсат” и с китайския посланик правят картината по-ясна. Записът на разговора на китайския посланик може да бъде чут на уебсайта на WOIPFG (http://upholdjustice.org): „Когато те („Ютелсат”) го направиха, има дадохме пълна подкрепа и им казахме да не се тревожат по въпроса”. Тези думи са били казани от китайския посланик на експерт от WOIPFG.

Прекъсването на сателитния сигнал е в замяна на икономически облаги. Китайският посланик е признал в разговора, че в замяна на прекъсване на сигнала на NTDTV, „Ютелсат” са поискали „засилване на връзките си с китайската национална телевизия CCTV”, те искат да си сътрудничат с Китай в областта на космическата индустрия и по-специално в сателитните комуникации и метеорологичните сателити. Искат да наемат наши ракети, за да изстрелят сателитите си”, казва посланикът.

Според „Репортери без граници”, това е размяна на печалба между „Ютелсат” и китайските власти. За да спечелят големи договори от „Ютелсат” се поддадоха на натиска от ККП. Говорителят на Изпълнителния комитет на Европейската комисия заяви, че в ЕК са научили са изпратили писмо до „Ютелсат”, за да изискат обяснение за инцидента. Отговорът бил, че Берета (изълнителният директор на компанията, б.пр.) е в отпуска. Обажданията в китайското посолство стигат винаги и само до телефонния секретар.

NTDTV отговори със силен протест и пусна в Интернет кампания за събиране на подписи, в която получи солидна подкрепа.

Here is the article in English language:
http://en.clearharmony.net/articles/a46067-article.html

Можете да разпечатвате и разпространявате всички статии публикувани на „Clearharmony” и тяхното съдържание, но Ви молим да цитирате източника.